Sobota, 27 Kwiecień
Imieniny: Sergiusza, Teofila, Zyty -

Reklama


Reklama

Cyfrowi wojownicy Szczytna.Turniej Counter-Strike stawia na lokalną integrację


Counter-Strike to gra komputerowa, która w miesiącu przyciąga ponad 25 mln graczy. Tę ogromną popularność postanowili spożytkować dwaj młodzi mieszkańcy Szczytna: Adam Ejzak i Bartosz Kostiuk, inicjatorzy i organizatorzy lokalnego turnieju w sieci.



- Niespełna dwa lata temu robiliśmy taki turniej w "Sobiechu" – mówią. - Fajnie wyszło, a zainteresowanie było dardzo duże. Postanowiliśmy więc to powtórzyć, ale na trochę większą skalę.

 

Na potrzeby planowanego wydarzenia zbudowali stronę internetową: esportszczytno.pl, rozreklamowali zawody na fb i zanim nastał termin oficjalnych zgłoszeń, zainteresowanie wyraziło około 150 osób.

 

- Zgłoszenia na specjalnym formularzu, dostępnym na tej stronie, będziemy przyjmować od 12 do 23 marca – informują młodzieńcy. - Rywalizować będą 5-osobowe zespoły, a system rozgrywek będzie uzależniony od ich liczby. Jeśli drużyn będzie 16, wtedy niejako wszystkie zakwalifikują się do rundy finałowej, jeśli będzie ich np. 32 albo i 64 (nie więcej), przeprowadzimy eliminacje, które nie będą transmitowane.

 

Zgodnie z zapowiedzią widzowie i kibice będą mogli obserwować na swoich monitorach rozgrywki finałowe. - Walka dwóch najlepszych drużyn czyli finał finałów, być może, będzie transmitowana na dużym ekranie w szczycieńskim kinie – zapowiadają Adam i Bartosz. - Pewności jeszcze nie mamy, ale rozmowy trwają, a ich klimat jest optymistyczny.


Reklama

 

 

Ponieważ e-sportowy turniej ma charakter lokalny, uczestniczyć w nim mogą tylko mieszkańcy powiatu oraz uczniowie i absolwenci szczycieńskich szkół. Finałowe rozgrywki rozpoczną się najprawdopodobniej 28 marca, a walka o ostateczne zwycięstwo odbędzie się 1 albo 2 kwietnia.

 

Adam Ejzak to uczeń ostatniej klasy technikum mechanicznego w ZS 1, Bartosz Kostiuk jest natomiast absolwentem "Sobiecha" i pierwszorocznym studentem prawa i administracji na UWM w Olsztynie. Twierdzą, że celem ich inicjatywy jest integracja mieszkańców powiatu. Z pewnością nie wszystkich, choć miłośników gier komputerowych nie brakuje. Z tych dostępnych w sieci gracze uczestniczą w zaciszu własnych domów, korzystając tylko z internetowych łącz i nicków.

 

Reklama

Owszem, bywa i tak, że nawiązywane są znajomości i przyjaźnie, ale z zasady grający znają siebie tylko jako cyfrowe postaci. Takie lokalne e-zawody mogą więc istotnie sprzyjać integracji, lepszemu poznaniu innych hobbystów, nawiązaniu bliższych relacji między graczami. Bo – hipotetycznie – okazać się może, że pod znanym nam z gry nickiem kryje się ktoś z domu obok, o czym dotychczas nie wiedzieliśmy.

 

I nagle mamy z nim o czym rozmawiać, a może umówić się też na wspólną wycieczkę rowerami czy wypad do kina. Jest integracja? Jest. I o to Adamowi i Bartoszowi chodzi. A zatem to społecznie cenna inicjatywa, którą "Tygodnik Szczytno" objął patronatem medialnym.

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama